Grus, slät sten och löv

"Alltså, vad händer på tolvslaget egentligen?" - Klas
"Det blir ett nytt år, Klas" - Kim

Bloggtorkan är ett faktum, för det är så det går när man inte har internet eller ett nyktert sinne. Nu kommer dock ett ordentligt inlägg som jag tänkte skulle berätta om fest, jul, fest, nyår, fest och lite festande.

Vi inleder med en julfest som utspelade sig den 22a december i en lokal som var trevlig att festa i men otrevlig att sova i.

Det vankades alltså party och som ni kanske vet så kan det ju inte vara en riktig fest om inte Skåp är där, så det var vi. Spriten och ölen flödade och det gjorde vi med. Dansen var ett faktum. Festkommittén, de som hade hand om festen, kunde närmast beskrivas som horisontella då de, sina titlar till trots, var fullast av alla.

Frej däckade i ett hörn, strumpor återfanns på golvet och Olivia tillbringade större delen av kvällen med att inspektera sitt forna maginnehåll.

Spridda delar av Skåp skapade spridda skurar och rörde upp känslor hos spridda damer, men var i det stora hela glada människor som hjälpte till med städningen på ett exemplariskt sätt. De horisontella damerna lämnade sin vän åt sitt öde när de drog hem och lämnade Elin i vårat våld, då vi av någon anledning skulle sova över. Hon slapp våldet men fick sällskap. Nuff sädd.

Julafton passerade smärtfritt med en generad hund, singstar och tipptapptipptapp.

Juldagen tillbringade tre av fyra skåpfyllor med att vara ölskåp i Rättvik. Undertecknad stannade dock hemma för att, dagen efter, åka till Stockholm med kära kusiner. Där kom min sanna talang som charadmästare fram och loppet togs med glans hem.

Jag, Klas och Maxi sparkade våra svullna rumpor ner till Bibelbältet. Maxi åkte dyrt, dåligt och sakta. Jag och Klas åkte billigt, bra och snabbt och tack vare vänliga damer och gratis kaffe så blev resan väldigt trevlig.

Nyår blev  partaya booyah. Vi fann oss själva med åtskilliga liter öl i en lyxvilla med trettiotusen midjehöga blondiner i korta svarta klänningar. Oerhört  bra. Tack.

Middagen avnjöts njutande med kalla spettgrill, röd skum sås och bulgur/cous cous/ris (jag lyckades aldrig avgöra vad det egentligen var, förutom gott då). Det började bubbla i magen och ölen blev en räddning undan minnet.

Våra nyårslöften:

Maxi: Bli en internetbank
Albin: Bli en tvåbarnsmamma
Klas: Bli en cappuchino

Jag ska för övrigt avskaffa minnesluckan och införa minneslyckan istället.

Det dök upp mer folk på kalaset och helt plötsligt hade Maxi utmanat en kille, låt oss kalla honom Niklas (det var nämligen det han hette), på supartävling. Det var en dålig idé. Niklas kissade i sig femton cl mintu på en sekund, det gjorde inte Maxi. Maxi återfanns en timme senare när han åt lite. Sen försvann han totalt och tappade bort sitt liv innan klockan elva. MAXI SOV PÅ TOLVSLAGET!

Jag och Klas sov dock inte. Jag sköt raket, Klas blev nersprutad av tre män det blev mörkt och saker och ting hände. Efter tolvslaget börjar det bli dimmigt, jag vet bara att jag vaknade naken med en kissig hund och en dam. Oerhört bra. Tack.

Bakispizza på morgonen. Damerna städade och männen lät bli, en missad buss senare så var jag och Klas hemma. Då vankades det trötta chips och flytande föda. Poff sa det så somnade jag.

Idag är det åter till vardagen så Klas duschar (!) och jag ska äta frukost. Snart ska jag på arbetsintervju på Maxis jobb, vilket blir oerhört bra. Han ringde mig från jobbet nyss för övrigt. Han har varit där i några timmar, men jag var hans första samtal. En hårt arbetande ungdom, det är vad han är.

Men nu är det frukost, sen ska jag ställa in resten av ölen i kylen, hämta våra kläder som hänger på tork samt lukta av mig lite. Kapoff

/Snabeldrake won dër Dopfeldick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0