"JAG ÄR EN DISKMASKIN!"

Utropade Maxi glatt när han tvingade mig att diska hans disk för att han hade bråttom med att packa, för det hade han varit för dålig för att göra innan.

Jaja, hej allesammans. Oerhört bloggtorka, och det är för en gång skull inte vårat fel. Vi har nämligen hunnit med att flytta, bli av med internet samt bli uppsagda på grund av effektivisering eller något sånt sen sist. Så nu är vi arbetslösa och glada. Om ni undrar vilken uppkoppling jag sitter på just nu så håller jag faktiskt på att besudla min kära systers laptop. Vi är nämligen på besök i Falun. Jopphejdi, den trippelbröstade horan från Eroticon III är dock inte här.

Vad jag vet om dagsordningen just nu så tippar jag på att Ebba slår en säl med en planka, Klara låter bli att pyssla med någonting oviktigt utan dricker kaffe och kommer på sanningar och Klas är förmodligen rätt kass.

På tal om kass så kan man åter igen nämna Maxi. Numera på grund av att han har slarvat bort sin mobilladdare och därför, åter igen, lever på min mobil.

Det var förbannat så mycket lappmögel ni har här i Falun, för övrigt. Vi i sommarstaden Jönköping är inte så anpassade till helvetesvädret ni har här, så Maxi har bara låga lackskor och jag har glömt mitt sälfett så det blir några tuffa dagar här uppe ovan trädgränsen.

Min gode vän och gamla chef Sebbe dök för övrigt förbi häromhelgen. Han råkade ha en dunk Jeltzin med sig och saker och ting blev oerhört bra. Maxi och Sebbe började bråka redan vid uppvärmningen då Sebbe ansåg att Maxis tröja på sin höjd bör användas en av en ful tjej när hon sover ensam och Maxi ivrigt började jämföra Sebbe med någonting som vagt kunde påminnas om en nedrökt avkomma till Peps Persson. Jag och Gustav drack Pappa Jeltzin.

När vi hade bälgat i oss större delen av dunken så begav det sig, inte överraskande, ner på krogen. Poff, poff sen behövde jag och Sebbe åka hem, då han behövde byta blöja.

Gustav och Maxi var kvar och shottade upp alla pengar. Tyvärr.

Väl hemma så var vi kalas. Jag hade gjort några vändor med nyckeln för att få den på rätt plats och på rätt köl, Sebbe dumpade åtskilliga liter chokladpudding i vår kära porslinsstol, Maxi låg halvnaken på golvet och sjöng och Gustav försvann in i köket där han mumlade ivrigt och tystnade högljutt.

Men det var bara en av många kvällar som jag ska berätta om. Dock inte nu, för nu kallar duschen och vännerna så det här var allt för den här gången.

Dock så vill jag lägga en eloge till de trogna läsarna som varje dag under torkan har varit inne och förhoppnings förhoppningsfullt tittat till bloggen om det hänt någonting. Nu har det hänt någonting så sprid ordet och gläds för det tänker jag göra.

/Snabeldrake won dër Dopfeldick


Kommentarer
Postat av: sebbe

det där med peps persson kommer jag inte ihåg, men om han sa så så tycker jag fan inte det är mer än rätt att han fick en skopa ovett..



Mådde för övrigt dåligt t.o.m tisdag och har fortfarande inte riktigt hämtat mig. Därav valde jag att avvika från förfesten och är hemma klockan kvart i tolv. Be seeing you.

2009-02-06 @ 23:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0