Saker och ting gick just åt helvete

i alla fall för vissa...

Då det bidde lite glapp i räkningarna så dödde just alla våra kanaler utom Dansbandskampen och Maxi ligger och kräks och jag tror Oscar försöker dränka sig i duschen. Själv är jag inte beroende av såna värdelösa saker som televisionsapparaturer utan jag håller mig till mindre skadliga saker så som tobak, alkohol och kvinnor.

Idag har det gått ganska bra för oss. Maxi ska på anställningsintervju imorgon och jag har en del nummer att ringa och tjata på. Vi har till och med varit nyktra.

Har oerhört lite inspiration och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Att Dansbandskampen är på TVn gör inte saken bättre då jag hela tiden kommer av mig av kväljningar och allmänna yttringar av hat. Jag hatar det. Verkligen. Det här är helt sjukt dåligt och om någon som råkar läsa den här bloggen tycker om dansband/Dansbandskampen så ber jag er, ovänligt och hatiskt, att försvinna från mitt liv. Blev just på väldigt dåligt humör...

"vadå? är det nån slags tävling?" - Oscar när han ser på Dansbanskrampen

Vi var och badade idag också. Och så helt plötsligt sprang det ett fotbad innehållandes en glad bok med en bra smålänning i och han sa att hej relax är bra om man lyssnar på ett bad så det gjorde vi och det var trevligt. Bokhuset här i byn hade ett jippo med vattenhuset och det var omåttligt populärt av en tusenmannaskara på åtta personer där vi var fyra av alla tio.

Dagens julrim:

Nu när det äntligen börjar bli snö
och du känner att du verkligen vill dö
Vill du tappa hörseln och somna in?
då vet jag en sak som måste bli din

För många avsnitt av ren plåga
som garanterat släcker din sista låga
Ditt sista hopp på mänskligheten
blir pissat på av verkligheten

För det är sant, det finns på riktigt
men det är farligt, ta det försiktigt
Ser du för mycket, kolar du lätt
att sån skit får visas kan inte vara rätt

Ni anar nog vad jag rimmar om
något ni aldrig vill se om
Ett program som får er att få kramp
en förbannad dynga, en dansbandskamp


Så, om ni vill ge bort en samlingsDVD med Dansbandskampen till någon ni tycker om, typ den som smittade er med klamydia, er otrogna pojkvän eller Christer Björkman så bjuder jag på detta trevliga rim.

God natt, sug kuk

Er inte alltför muntra Snabeldrake won dër Dopfeldick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0