Ost är som bajs, fast gult

När vännen Maski varit så vacker, så fin
och skrivit på rim, och lidit pin
Då han försökte rimma, försökte skriva
så pratade jag, för att poesin fördriva

Han skrev om kvällen, om hur den blev
men bakom folköl, hans blick är skev
Så låt mig nu få få berätta vad som hände
från kvällens början, till dess ände

Vi började snacka, vad ska vi göra?
ska vi köpa dricka, sen tuta och köra?
Det lät som att vi hade en riktig plan
vi behövde bara på en fest hitta span

Vi började ringa, fjortisar och fän
för att hitta fest, var ska vi vandra hän?

Alla blonda och små
De var ej få
de ville supa och våra stockar få
Och när det hettade till, vi började åtrå
min syster sa: jag har fest mitt i stan, kom igen, börja gå!

Vi reste oss upp, beredda att gitta
med tankar om strul, pill eller fitta
En sång och en till, sen var vi där
vi kan vår grej, bara se och lär

Så när vi tagit en öl eller två
En av oss försvann, skulle han få?
Man vill ha det man vill ha, men fick han som han vill?
han kom ragglandes tillbaka, fick han komma till?

Fick han ta det vi alla vill ha?
fick han va den vill vi alla vill va?
Inte ikväll men det finns fler dagar
så vi fortsatte dricka med ölfulla magar

Det började avta, folk gick hem
vi satt där med varsin halvslak lem
För att inte få fler tjejer att rata
vi drog ner på stan för att magen mata

Efter en pizza, man kände sig mätt
att gå hem för att sova kändes så rätt
Så jag och Maxi vi började knata
en bit därifrån vi tog paus på en gata

Delade en öl och en cigarett
snacka skit, titta folk allt kändes helt rätt
Vi fortsatte gå och hamnade här
snacka om mormödrar, livet och att vara kär

Nu ska vi snart gå i säng för att knoppa
för att senare i fest, rekord vi ska toppa
Vi ska bara se, ett avsnitt Avatar
för er som undrar hur vi lever, vi bara ett svar har:

Glöm igår, lev idag och sov imorgon.

/ Snabeldrake won dër Dopfeldick





Kommentarer
Postat av: linni

haha fint inlägg!

2008-11-09 @ 10:16:25
URL: http://linneagrind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0