Ojdå: Part II

Jag spenderade alltså natten på sjukhus. Och jag tänkte ge mig på att försöka berätta hur det gick till från början.

Kvällen började när våran väldigt söta och trevliga vän stormade in i lägenheten och var lite lagom partypepp. Vi satte oss i en bil och åkte hem till en flicka i fråga. En flicka duschade, och två pojkar hejjade livligt på när en flicka bytte om. Vi begav oss sedan hem till Tina som visade sig vara en talang av oanade propotioner. Där blev det förfest i Tinas ex-pojkväns lägenhet. Men han var inte där. Vi drack lite och blev lite fulla. Det bar av till Amor, det bar av till fylledimma. Det bar av till Centrum och sen bar det inte så mycket mer.

Jag och Albin tyckte att det var en bra ide att börja åka hemmot så Albin ger mig sitt kort för att jag ska gå och ta ut pengar till en Taxi. När jag efter en jävla promenad kommer tillbaka till utsatt mötespunkt har Albin och Sanna försvunnit. Så jag hoppar in i en Taxi och åker till lägenheten. Självklart är jag den enda i trion som inte har nycklar så jag kommer inte in. Lätt ordnat tänkte jag och sprang till baksidan av huset och började kasta en mindre byggarbetsplats på fönstret. Det gav föga resultat då Oscar, efter en flaska vodka hade blivit medvetslös. Och Albin hade fått för sig at
t GÅ hem.

Då kom jag på att jag kan alltid springa till macken och be att få låna telefon. Sagt och gjort. Jag lånar telefon. Men ingen svarar. Jag tänker: Då går jag och tar in på hotel. Frågar den finniga lilla jäveln i kassan på macken efter närmaste bankomat. Han pekar. Jag är full. Han pekar över en väg som kallas E4. Jag kollar åt vänster. Sen är det svart. Tills jag för andra gången vaknar upp i en Taxi med en mystisk muslim som hittat mig på vägen och nu är på väg till sjukhus. Mitt ben är golonka.

Blir lite runkad. Dricker lite kaffe. Knaprar lite piller. Glider i min rullstol med CP-flagga. Ser ut som E.T i en gokart. Ringer Albins mamma. Sover lite. Vaknar lite mer. Har mest ont. Hackar på nåt vänster en dator. Sen kommer Oscar och Albin.

När jag efter tusen timmar och en kvart får träffa en riktig doktor visar det sig att jag har haft sån jävla tur. Jag har blivit påkörd av en bil. Nästan. Eller, kofongaren på bilen bara snuddade mitt knä och trasade sönder lite senor och skit i knät. Men benet är helt och jag kan fortfarande dansa. Dock med kryckor.

Tänkte avsluta med lite saker som jag skrev ner i min svarta lilla bok under natten på sjukhuset.

"Krockade med en bil på motorvägen i 120km/h. Ligger på sjukan. Ska bli naken"

"Kom inte in i lägenheten. Albin sug kuk Oscar sug kuk"

"Hon är rolig och ska klä av mig. Systern asså"

"Ont som fan gör det. Tina är nice"

"Ringde fel nummer till Albin. Stackars tant"

"Nu kommer snart doktorn. AJJJ i knät. Mitt knä"

"Pratade med pappa, kolugn. Pratade med Marie, kolugn"

"Fuck Fuck Fuck Fuck"

"Röntgen dröjjer minst en halvtimme, kärringjävel"

"Godmorgon 5 minuter. Sitter i rullstol. Illa."

"Nu tappade jag bort mig själv, vart är röntgen?"

"Godmorgon, vart är världen. Jag minns inte igår, jag minns Tina"

"Nu bor mitt ben i en dator"

P.S. Fråga inte om den här Tina. Det är fortfarande lite lullit för mig med. Jobbar på det.

//SnubbelStöd af SchnabelKäse

Kommentarer
Postat av: Tjock af BaekonSchnabel

Seriöst, lär ni er aldrig?



Kände mest för att bara copypasta det en par tusen gånger här, men kom fram till att ni endå inte skulle lära er nåt.

2008-11-22 @ 17:16:12
Postat av: Liza

Herregud :P

2008-11-22 @ 20:34:34
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Tina ;)

P.S. Fråga inte om den här Tina. Det är fortfarande lite lullit för mig med. Jobbar på det. // Haha vad menar du nu ;)

2008-11-23 @ 17:28:34
Postat av: syster

maxi...lilla vännen. jag har läst hela bloggen, med stor behållning, bara för att komma fram till detta parti. hur mår knäet nu då? pussunge, du kan få ett bandage i julklapp.

2008-12-02 @ 23:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0