Maxi har fött en pannkakstårta

Och han ska vårda den som ett barn, tills jag äter upp den imorgon när han är på jobbet. Den är enorm, men jag ska trycka i mig sista lilla syltklick, må fruktansvärt illa men njuta fruktansvärt mycket när han kommer hem och öppnar kylen och förväntar sig en stor sockerklump le sitt sliskiga leende mot honom och utstråla "ÄT MIG DIN STORA HÅRIGA MAN!".
Men han kommer istället mötas av min sockerspya som gråter sliskiga tårar och säger "förlåt, jag har varit med en annan" och sen hittar han mig på toaletten där jag mår som en förstoppad djärv men oerhört nöjd med mig själv. De säger jag pundar, men jag är bara en slacker.

Och jag vet, vi är jättedåliga på att skriva numera. Men vi har inte glömt er och jag ska försöka utlova nya spännande berättelser. Jag misstänker att vi skriver dåligt för att vi har varit nyktra hela veckan. Tro det eller ej.

Men nu när jag säger det så borde ni inte tro det, för att jag ljög. Vi var ju ute i tisdags och roade oss i nittiotalets snuskiga musik och klädstil lika kladdig som Maxis tårta.

Det var nämligen nittiotalskväll på krogen Sliver i tisdags och självklart var vi där. Vi kunde ju inte missa en kväll bara för dem som är födda sent nittiotal. Det var dock en besvikelse att alla var lagliga, men det gick bra ändå. Det hände ju olagliga, eller i alla fall omoraliska, saker under kvällens gång så... Maxi var en nolla, Oscar hamnade i ett garage med två glada damer och jag iaktog och betraktade, vilket är en lögn.

Trevligt var det, och vi lät bli att dricka alltför mycket så hör och häpna, vi alla minns kvällen.

Idag har vi städat, Maxi har jobbat och sen bjöd vi över lite möer som fick göda oss med pepparkakor och glögg. Alla var glada, sen kom Maxi. Då blev alla glada och lite våta.

Två burkar mötte ett glas och burken och glaset var glada när burken och burken inte var det men glaset blev konstigt och burken och glaset var konstiga och burken var någon annanstans och sen kom burken och då kom glaset och alla var glada utom burken, burken och glaset som sen lät bli för då blev det burkar. Typ.

Och så kan det gå, när sagan är slut. Snippa.

/Snabeldrake won dër Dopfeldick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0