Julen närmar sig

Som det nämdes tidigare kommer vi bjuda er på lite julklappsrim, då mina anonyma medbloggare just nu dricker öl, blir avsugna på en toalett, är borttappade eller förångade, så tar jag på mig ansvaret för dagens rim. Då statiskiten för inskickade rimförslag har sjunkit från noll till noll fick jag helt enkelt komma på något eget, jag hoppas någon kan ha nytta av det.



Som jag vet vill du ut i världen och fara
Surfa på Bali och svettas i Sahara
Rida elefant i Asiens vackra skogar
Och dricka stout i Irlands pubar och krogar

Bo i Monte Carlos alla sviter
Och utföra indianstammarnas alla riter
Åka till Rio på festival och dansa
För att sen vakna upp med en hårig transa

Åka till Italien och käka väldigt mycket pasta
Och sedan till Finland bara för att basta
Ner till Afrika och få HIV
Och sen genom staterna i en rostig Chevrolet

Slåss mot ormar och hajar i Australien
eller bära turban och odla skägg i Albanien
Glida runt i Thailand och passa sig för vågor
Och överösa fattiga kineser med dumma frågor

En jordenruntresa är en upplevelse för livet
Och vad som finns i paketet är väl ganska givet
Så njut av alla platser du får upptäcka och se
Från mig till dig, en När & fjärran-dvd



Puss och kram och hjärligt tack sen,
för nu ska vi ut och bränna grannbaracken

/Incog Niito aka das alfaschnabel

Kommentarer
Postat av: Taskelus von Snopp

Det där julklappsrimmet kan vara det bästa på mycket länge.

2008-12-17 @ 14:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0