Höga stön och porriga kläder...

...  kommer inte det här inlägget handla om. Det kommer att handla om att jag (se: golonkabenet) är så jävla bra. Jag har uträttat projekt nr. 14: Få-arslet-ur-vagnen-projektet. Jag har lyckats lura en nisse att ta in mig på anställningsintervju. Imorgon skall jag alltså åka till något som heter 121 och försöka övertala de stackars människorna om att jag är bra och att de vill ha mig där. Jag är fett nöjd. Oerhört bra. Tack.

Albin ska leka viktig och åka in till människobyn och fixa ett väldigt vuxet VISA-kort.

Snart är det ju jul, så vi har konfererat lite här i Arken(se:våran lägenhet) och kommit fram till att vi ska börja skriva julklappsrim på bloggen, typ ett om dagen. Men vi behöver lite inspiration om vad man ska ge till sina vänner och familj. För som alla vet är vår ekonomi inte den bästa och vårat planerande än sämre, så vi har inte införskaffat dyra klappar till dem som vi tycker om. Därför tycker vi att ni borde få fart på fingrarna och skriva vad ni ska ge till era älsklingar, så ska vi ha lite kul.

Jag tänkte inviga skiten med att skriva om vad tomten gör när han är klar med julen, för det har jag alltid undrat. Så här kommer det:

AFTER WORK
När julen är slut och Tomten är trött,
och Nordpolen börjar kännas dött.
Fram trippar då tomtegumman, så sött, så sött,
och ger Tomten ett paket, litet och rött.

Tomten börjar packa i en hast,
på släden trängs en väldig last;
solskydd, badring och MasterCard,
ett par shorts han har fått från Alexander Bard.

Gumman ropar, "Glöm inte reseförsäkring,
Och skärmen till luvan, så du slipper bli fräkning"
"Äsch då" svarar Tomten "det glömde jag i stugan".
"Då är du så god och hämtar det" Svarar frugan.

Så gubben springer, eller nja, lunkar fort,
För sådant är viktigt när man far till annan ort.
En annan sak han nästan glömde bort,
var hans nya kamera, så han kan ta kort.

Släden styrs sen söderöver,
efter julens stress är det sånt de behöver.
Tomten i sin släde kan inte sluta le,
Han om någon förtjänar de,

Tomten landar släden i ett palmbuskage,
rättar till sin stiliga mustach.
På en tropisk ö full av tomtens fränder,
tjocka, håriga gubbar från andra länder.

I en bungalow på stranden som gumman arrendera,
trängs ljus och rosor, vitt vin med mera,
vad de två sedan gjorde där,
tordes icke jag förtälla här,
men jag kan säga till er, det var kärlek,
och en hel del mysig fysisk närlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0