Hej....

...och hjärtligt ihjälkomna till mig (och de andra, men jag är viktigast).

För att följa strömmen (läs: ström) så ska jag presentera de andra skåpen som står bakom den här bloggen, så nu kör vi.

Och när man säger köra så tänker man automatiskt på bil och tänker man på bil så tänker man automatiskt på Gustav. (Eller, ni kanske inte gör det, men jag gör). Gustav är en man (läs: pojke) som i sina bästa år ägnar sitt liv åt att klä sig i lysande kläder och gräva i andra människors skräp. Han har passion för rostiga datorer och vattenkylda bilar vilket är förödande för grannarna. Och hans mamma. Gustavs mamma (läs: Klas mamma) är trött på sina söner (läs: Gustav och Klas), vilket är förståeligt. Gustav är ofta full och röd, vilket gör att hans flickvän Alex kallar honom Bacon-Gustav. Hon har passion för fiskar (läs: fisk).

När man pratar om fiskar så kommer man ju osökt att tänka på dåligt sex, vilket för oss vidare till Klas. Klas representeras av fjunig mustasch, låga rekord på Bubble Town samt ett enastående intresse för sin flickvän Linnéa. Klas försöker frenetiskt lära sig någonting i skolan, men misslyckas i regel med det på grund av hans vänners lysande förmåga att vara vänner. Det är alltså vårat fel att han är dålig, och vi är stolta. Klas har för vana att vara högljudd, sno saker på fyllan samt vara mästare på dåliga ideér.  Dåliga ideér är för övrigt signumet hos en annan i detta hopplock av dåliga själar, nämligen Maxi.

Maxi lever av oskulders kroppsvätskor, ful dans och trötta cigaretter. Han återfinns ofta i lite för unga flickor, sandiga sandstränder och min soffa. Det finns få som verkligen har sett Maxis riktiga hem, de flesta tror att han bor hemma hos mig, där han fördriver tiden med att bada, spilla oboy och ha seriösa, onyktra, samtal med min familj. Han, liksom Klas, har ett osvikligt intresse för fjunig mustasch. Många tvivlar på att Maxi faktiskt finns, då han ofta bara hörs berättas om i sagor, myter och Ica-reklamer, men en väl utvald skara av skamligt många kjoltyg kan bittert bevisa (med hjälp av positiva klamydiatester) att han är gjord av kött, blod och andra kroppssafter liksom oss andra.  Maxi är även full av dumma förslag, smarta idiotier och trånga fisar.

Och så var det jag...

Kommentarer
Postat av: Olle

haha kul blogg men lite taskig beskrivning på maxi....

eller är det jag som inte känner honom?

2008-11-03 @ 23:44:51
URL: http://oohfree.blogg.se/
Postat av: ebba

olle, håll käften för ditt eget bästa. fint pojkar..

2008-11-04 @ 14:41:40
URL: http://ebbaac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0