Här är förövrigt fredagens inlägg som borde blivit postat i fredags men som blir det nu istället.

Jaha, då fick jag ta på mig skiten då. Det här är riktigt jobbigt och ingenting jag gärna gör, men jag är nu tvungen att skriva om gårdagen. Vi gör det ibland, men just idag är det riktigt jobbigt att göra det. Så, ja, nu kör vi.

Händelseförloppet började när bröderna Tjock anlände hit i Storebror Tjocks nyinköpta skitbil. Ölen flödade och min skrämmande goda köttfärssås imponerade stort på sällskapet. Sedan var det mest öldrickande som skedde och Daniel, vår donkenvän, anlände. Sedan slutate Oscar jobbet och hela gänget dundrade ner mot stan. På vägen ner mot stan så kom en buss som vi var i och där var, förutom vi, massor med fulla och glada sångfåglar. Vi var självklart inte fega på lite sång och drog därför igång och höll låda för hela bussen. Oerhört bra. Tack.

Väl nere på stan gick vi förbi krogen Amor (Läs: Tusen och en natt), där vi redan var, ivrigt upptagna med att låta ölen låta bli att vara utanför oss. Vid det här laget hade Gustav sett blont, nån sett rött och jag såg dubbelt. Maxi såg ingenting och Klas såg bara fel. Ett paket cigaretter, ett nästan-bråk, en varning från vakten och två kannor öl senare spred vi ofrivilligt ut oss och samlade ihop oss på fjortiskrogen Centrum där vi försökte samla oss i församlingen av pseudofulla albaner och fjortisfulla fjortisar. Det gick dåligt. Jag gav bort min stämpel till mitt borttappade minne och fick betala dubbelt, Maxis minne var bara ett minne blott, Gustav var förvirrad och Klas köpte öl till bartendern.

Vid det här laget hade Oscar matat sitt spelberoende och vi andra matat våra så blev Maxi sur och jag var inte långt efter. Någonting gick snett, någonting hamnade i munnen på någon och sen försvann somliga. Somliga letade efter andra och andra var borta, fjortisar var inte snygga och vissa raggade fult, någon blev arg, någon blev slagen, en annan fick skjuts hem av någon och vissa tog bussen, någon trodde han tappat sin tröja, en annan visste bättre och hur som helst så var alla helt plötsligt hemma.

Tårar strömmade, mackor åts, nävar knöts och cigaretter röktes. Flyttning planerades, ljus blev platta, sylt i köket och dansen var obefintlig. Porren likaså.

Vid ett uppvaknande och några koppar kaffe så började saker och ting att flyta samman och minnet likaså. Ingen mindes detaljer, alla mindes köttfärssåsen och det kändes att nu är det dags att städa och dricka öl. Så det gjorde vi.

Och nu är vi framme i dagsläget där det är stilla öldrickande till Die Hard, alla sams och alla glada. Ikväll blir det en lugn utekväll med stilla öl och rörlig dick.

Jag har för övrigt gjort en header till bloggen. Ska bara lära mig hur man lägger upp den. Någon snäll läsare kanske kan tipsa mig om hur man gör. Eller?

Famous last words: "Nu när man druckit lite så känns det som att man kan dricka hur mycket som helst" - Maxi

/Snabeldrake won dër Dopfeldick.


Kommentarer
Postat av: Olof

Fin guide hur du lägger in din header. MED BIDLER SOM BESKRIVER!



http://www.designadinblogg.se/2007/october/lagga-in-en-egen-bild-som-header.html

2008-11-20 @ 20:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0