Godmorgon världen, vart var du igår?

Nu är jag hemma, på riktigt. tänkte att det är dags att dela med mig av de senaste dagarnas äventyr!

Någon viktigpetter fick för sig att jag har potential(?) och skickar massa papper om att jag ska till stockholm den artonde november, vilket alltså var i tisdags. Från början kände jag ilska då mönstring är ett mönster jag mönstrar, och att man till råga på allt inte kan skita i det, som man kan i skolan. Men så slog det mig på måndagskvällen, det kan ju bli hur grymt som helst! Att åka till storstaden, dricka öl och titta på söta betuttade varelser, gratis! Fast okej, ölen var tydligen inte gratis.

Klockan ringer på tisdagmorgonen i god tid, jag börjar packa i ogod tid. Jag får med mig en handduk, ett par träningsbyxor från 70-talet och en skjorta. Det var tydligen allt man behövde för två dagar i stockholm. Okej jag ska sluta snacka skit, ni vill säkert veta hur mönstringen gick, eller så vill ni inte veta. Men jag tänker skriva om det ändå, för så gör blondinbella. Mönstringen gick inte alls, typ. Jag kommer dit, skriver ett prov, klär av mig och lutar mig åt olika håll, går till psykologen och går därifrån. Snabbt och enkelt, en timme och sen var jag fri! Jag åker in till stan och träffar en flicka och äter mat. Sen bar det av till ett bajenhak, inte för att jag tycker om bajen utan för att en stor stark gick på 24 kr innan klockan nio, grymt tänkte jag då klockan var halv sex! Jag tror det blev en del öl där, fast jag kan inte hitta så många kvitton, men inte pengar heller för den delen! Glider till nästa ställe, köper nån gin tonic och nått glas vin och sen var sovplatsen kirrad. Vid tolvslaget ragglar vi hemmåt, utan pengar och utan omdöme.

Under tiden min kropp bearbetar kvällens intag blir det onsdag. En ny dag, med nya möjligheter. Under dagen händer det inte så mycket vettigt, jag träffar en flykting från falun och leker i en lekpark som ser ut som mulle meck. Sen köpte jag ett sexpack, en tidning och glider till tåget. På tåget börjar festen, återigen klockan halv sex. Folköl och kultursidorna, jag kände mig otroligt vuxen! Tåget åkte till falun, men inte jag. Jag stannade i borlänge och köpte öl på lidl, dom jävlarna har höjt priset, jag blir lite bitter, och lite pank.

Tillbaka i falun fortsätter festen före festen, förfesten. Sittandes i min säng, tittandes på min bror som lagt rabarber på min dator, sätter jag i mig en handfull öl, för att sedan halka ner till Harrys. Sen började saker försvinna, två för en är giftigt, mycket giftigt. Det första som försvann var mina pengar, sen försvann deras öl, sen försvann jag. Eller det finns några stunder kvar jag minns; efter ett tag försvann alla, jag försvann efter men enligt vakten skulle jag försvinna, mot en vägg bredvid olearys försvann mitt maginnehåll, på väg hem försvann trottoaren, nu försvann jag igen, sen kom jag hem och tömde min mage lite till, sen försvann onsdagen.

Nu måste jag leta, jag befarar att mitt pass försvann för det ligger inte i jackfickan.
Sen ska jag duscha, jag luktar kräk!

"Världen vore bra fattig om ingen vågade ta risken att misslyckas"

/das alfaschabel

Kommentarer
Postat av: ebba

men....nej

2008-11-20 @ 14:19:03
URL: http://ebbaac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0