Får jag stoppa min Jesus i din krubba?

Fysikprov imorgon, plugga eller kugga?
Grym fråga, jag sover på saken, sen! Svaret finner jag om några timmar då jag vaknar med ångest och förmodligen mest kommer vilja ligga kvar i sängen. Det lutar alltså mot kugga, känns bra faktiskt, det börjar kännas som en vana liksom.
Just nu känns det här viktigare!

Idag har jag alltså tillbringat sista kvällen med Eric och Kelso (läs: Albin och Maski), i falun i alla fall, på att bra tag!
För er som har missat det ska dessa efterblivna domherrar fly från den stad vi alla innerst inne älskar; ta med en uppsjö med onödiga och nödiga saker och försöka stadga sig. De ska alltså göra ett vilt försök att starta nya, fräscha och fina liv i en annan del av vårat klamydiainfekterade (orsak: Facebook) land, Jönköping.

Jag är mycket stolt över mina brunstiga pojkar och tror att det här kommer att gå utmärkt. Detta visade Maski prov på strax innan vi skildes åt med tårar, kramar och kys... nejfan, sån kan jag inte skriva här! I vilket fall fick Maski låna min cykel i två minuter, när jag sedan skulle trampa hemmåt lät den som en spårvagn, utan räls. Jag tror på er killar, ni kommer att klara det här bra!

Jag har härmed tagit på mig en stor uppgift, jag ska leva upp till skåp, helt ensam, i denna stad. Det kommer inte bli lätt, men ni har mitt ord, jag ska göra så gott jag kan!

Att skåpa ensam i falun får dock vänta ett litet tag, i helgen ska jag åka ner och smutsa ner mina herrars enkla boning, det ska bli en inflyttsfest grannarna sent ska glömma! Då min ekonomi inte är den bästa hoppas jag att min ost (läs: bror) ska köpa en bil till helgen, inget vräkigt men helst en sån där med motor och hjul, som tar sig framåt.

Men shit jag kommer att sakna er, det kommer bli galet tomt här! Vems nudlar ska jag äta upp? Vem ska jag skylla allt på? Vem ska jag utföra alla mina dumma idéer med och vem ska jag tillbringa all tid som borde gå till vettiga saker med? Vem ska beslagta alla mina datorer och spela värdelösa spel när jag kommer hem från skolan? Vem ska stötta mig i skolan(hehe) och vem ska jag åka på alla dumma fester med? Vem ska jag skämta om små flickor och spädbarn med?

En sak är säker, mig slipper ni inte i första taget!
Jag kommer ner, och jag gör det med storm.
Jönköping ska skaka!

/ das alfaschnabel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0