Julen våras och granen står som spön i gröten

Ja, nu är det jul och det måste rimmas
snaps ska drickas, skägget trimmas
Glöggen värmer allas magar
inte en dag som alla andra dagar

För övrigt hittade jag en gammal dikt om julen. Skrev den för några jular sen, och var då inte helt jäva förtjust i denna tillställning. Här kommer den:

Tomtemask

Att glädjas på materialistiskt plan
Bättre än att icke glädjas alls?
Att le falska leénden, byta pengar
Bättre än att inte glädja någon
Varken falskt eller äkta?
Ytlig glädje, mycket mat
Bra att kosta på sig?
För att pampen högt ska sitta
Mera pengar håva in
"Så får du det äkta julbordet"
"Så går du ner 14 kilo"
Dubbelmoral?
Vi gläds av läsktomtens klappar
Men grinar illa
Åt hålet i plånboken
Åt den svällande buken
Åt alla gåvor man måste byta
Åt allt papper man måste städa
Åt släkten man måste dras med
Åt sig själv, som ler utåt, men sörjer inåt

God Jul



Sisådär. Sen vill jag även berätta att min dator är helt strömförande. Underbart.

Men nu ska jag dricka glögg med familjen. God natt och god ny jul.

/Snabeldrake won dër Dopfeldick

Kommentarer
Postat av: Klara

Må det vara lite tråkig att inte kommentera innan det är tort. men nu fan...TORKA, jag dör.

2008-12-29 @ 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0